Wie zijn wij?

Het bestuur van stichting Lana bestaat uit vier leden welke ieder een eigen verbinding met de cliënten hebben. Het bestuur is divers met een multiculturele achtergrond. De kracht van het bestuur van stichting Lana ligt in hun empathisch en menslievende vermogen. Het is een gewoonte om zorg te dragen voor de ander binnen de familie. Zij herkennen de problemen van onder andere eenzaamheid en weerloosheid in hun directe omgeving of hebben het zelf van dichtbij meegemaakt. Daarom is het eenvoudiger om een vertrouwensband op te bouwen met de cliënten door houding, openheid, eerlijkheid en raakvlakken te hebben. Zaquina Ayad, tevens secretaris van stichting Lana is daarom ook een voorbeeld voor veel vrouwen.

Het bestuur van links naar rechts:

Soundous Ahannach, voorzitter

Zij komt uit een Marokkaans gezin met een alleenstaande moeder. Verder zit zij in haar zesde jaar van de Geneeskunde opleiding. Daarnaast werkt ze sinds 9 jaren als verzorgende. Genoeg ervaring dus om actie te ondernemen en haar ervaringen in praktijk te brengen en eigen vorm te geven. Zij heeft een groot hart en zet zich volledig in voor het welzijn van de mensen. Daarom wil zij huisarts worden.

Saad Ayad, penningmeester

Jonge en ijverige student die momenteel HBO commerciële economie studeert. Vindt onderwijs en ontwikkeling belangrijk. Hij is gedisciplineerd en ziet de toekomst als een goede ondernemer te worden. Tevens is hij erg sociaal en betrokken.

Fatma Erkan, secretaris

Komt uit een Turks gezin wiens ouders een leven in Nederland hebben weten op te bouwen al dan niet in moeilijke omstandigheden. Doorzettingsvermogen staat daarom op nummer één. Verder is zij sinds 2018 werkzaam als basisarts binnen de interne geneeskunde en longgeneeskunde met interesse in de zorg voor ouderen. Doordat zij de zorg van dichtbij meemaakt en met de huidige ervaring die zij opgedaan heeft, wil zij zich tevens inzetten om de zorg te verbeteren en daarmee de gezondheid bevorderen. Zij haalt haar voordeel uit haar multiculturele achtergrond.

Zaquina Ayad, secretaris

Een vrouw van middelbare leeftijd van Marokkaanse afkomst die op jonge leeftijd naar Nederland kwam en op 20 jarige leeftijd alleen kwam te staan met twee jonge kinderen. Een harde werkster die hedendaags zelfstandig is en weerbaarheid heeft ontwikkeld die nu 45 jaar woonachtig is in Amsterdam De Pijp. Zij staat bekend in de buurt als de vrouw die anderen helpt die hetzelfde moeten doorstaan. Zij heeft dit werk met alle liefde vrijwillig de afgelopen 3 jaar gedaan en wil dit nu naar een hogere niveau  brengen door de geboorte van stichting Lana.